Skip to main content

Begini Nih, Cara Makan Kepiting yang Benar Supaya Tak Ada yang Terbuang!




Kebanyakan Orang bisa dibilang suka dengan menu  kepiting, rasanya yang unik dan tekstur dagingnya yang lembut. Tapi, untuk menikmatinya kita juga butuh banyak tenaga dan usaha untuk disantap sampai benar-benar bersih, kan? Bukan cuma itu, menikmati kepiting juga bisa bikin meja berantakan, apalagi buat kamu yang masih belum tahu cara mengambil daging dari dalam cangkang kepiting yang cukup keras. Mengingat menu kepiting dijual dengan harga cukup mahal, rasanya sayang dong kalau kamu nggak bisa menikmatinya sampai titik darah penghabisan? Tenang, guys! Qraved punya beberapa trik menikmati daging kepiting yang benar agar kamu nggak rugi!
1. Persiapkan Meja, Kepiting, dan Peralatannya



Hal pertama yang harus kamu lakukan adalah dengan mengalasi meja dengan plastik atau kertas yang cukup lebar untuk menampung kepiting dan sisa-sisa cangkangnya saat selesai makan. Setelah meja siap, baru deh sajikan kepiting dan siram dengan saus gurih di atasnya. Jangan lupa juga siapkan cracker atau palu untuk memecah cangkangnya.


2. Nikmati Bagian Kaki Kepiting Terlebih Dahulu


Salah satu bagian tubuh yang banyak dagingnya adalah bagian kaki kepiting. Makanya, usahakan untuk menikmati bagian ini dulu, ya! Cara memecah cangkangnya pun cukup gampang. Kamu tinggal pegang bagian kakinya, lalu dipukul dengan menggunakan cracker beberapa kali sambil memegangi kepitingnya agar tidak meleset. Hati-hati ya, jangan sampai malah tangan kamu yang kena pukul palu atau cracker-nya!

3. Ambil Dagingnya

Setelah cangkang pecah, ini dia saat yang tepat buat kamu ambil daging yang ada di dalamnya. Pastikan kalau semua dagingnya terambil sempurna, ya! Rasakan kelembutan dan gurihnya saus siramannya. Yummy!


4. Buka Cangkangnya!




Kalau sudah selesai dengan kaki kepiting, sekarang giliran kamu untuk membabat habis isian yang ada di balik cangkang besarnya, tepatnya di bagian perut si kepiting. Katanya sih, banyak orang yang suka banget untuk makan bagian ini. Biar makin nggak rugi, coba makan kepitingnya pakai nasi. Jadi kamu bisa nih habisin nasi, daging kepiting, sampai ke saus siramannya sampai bersih.

Popular posts from this blog

Kisah Sedih Pony, Orangutan yang dipaksa Jadi Pemuas Nafsu Pria di Kalimantan untuk Hasilkan Uang..

No matter how expensive your insurance policies are, they cannot save you from paying fines due to traffic offenses such as speeding, careless driving, or DUI (Driving under Influence). A DUI ticket is considered a major offense since you put your life and everybody else's into risk deliberately. You need to pay high fines depending on how serious the offense is. In case you are at fault in an accident when you are driving under influence of alcohol, you may get your driver license and vehicle registration suspended. Car insurance companies usually check your driving records before they can determine the next step. Insurers will consider the severity of the offense, your risk as driver, and economic demographics before they raise your premium rate, transfer you to high-risk class, or simply cancel your policy. Insurers will use those variables in different ways; some companies rank DUI a less of a risk compared to at-fault accident. Providing coverage to high-risk driver is as w…

Masih Ingat Ulfa Bocah 12 tahun yang dinikahi Syekh Puji? Begini nasibnya Kini

When it comes to vehicles, classic cars are absolutely at the top of the pyramid, with their amazing features setting them far apart from the rest of the crowd. Unfortunately, as is typical for anything that attracts attention, classic cars tend to attract a decent share of thieves and vandals. Additionally, because classic cars are rare and tend to be expensive, many large "major player" insurance companies and agents will not even offer insurance for them. But just because it can be mildly difficult to find the right kind of insurance for your classic car, that does not mean that you can simply drive around without any insurance. Many states require that your vehicle be insured, and you can face serious fines if you are caught driving without adequate insurance coverage. Finding the right kind of insurance for your classic car is going to take a little bit of time, and a lot of research. Even more research will be involved if you are set out to find the cheapest availabl…

22 Gambar Pertumbuhan Janin dalam Perut yang Menyentuh Kalbu. Ah, Kuasa Tuhan Sehebat Itu

There is an Act in New Jersey, called the Automobile Insurance Cost Reduction Act, which allows New Jersey drivers the ability to buy basic car insurance policies in New Jersey, for cheaper than all of the other available car insurance policies in the state. In all honesty, there isn't much that will beat the most inexpensive car insurance policy plan available, however there are some things that you should know about the insurance plan which is being offered before you eliminate all of your other options. The Automobile Insurance Cost Reduction Act is useful in that it allows all drivers to obtain inexpensive car insurance in New Jersey, because the policy that is offered is significantly cheaper than what you will pay for a standard automobile insurance policy. This basic car insurance policy includes $15,000 per person, for personal injury protection, and $250,000 for significant or permanent injuries. This plan also includes $5,000 of property damage per accident. Unfortunat…